Äventyrare 12–15 år

I din patrull får du schyssta kompisar att räkna med. Tillsammans med dem får du upptäcka nya äventyr varje gång ni ses.
När man är äventyrarscout får man lära sig något nytt nästan varje dag och i patrullen får alla vara med och ta plats, men vi lär oss inte genom att läsa böcker som i skolan, i scouterna provar vi på hur det är att göra på riktigt. Tillsammans med patrullkompisarna är äventyrarna med och bestämmer vad scoutverksamheten ska gå ut på, det kan vara allt från att poppa popcorn över öppen eld till att åka på internationella äventyr.
Det mesta inom Scouterna handlar om äventyr, men vi tar oss också tid att fundera över vad vi varit med om och lärt oss, ibland kallar vi det för reflektion eller andakt. När man är scout gör man alltid sitt bästa men det gör inget om det råkar bli fel, därför brukar vi tänka lite på hur allting gått till så att vi blir bättre till nästa gång.

Vi träffas torsdagar mellan 19.00 och 21.00

Nettan